Kwaliteit en klachten
Wat als u een klacht heeft?
Kwaliteit staat bij ons hoog in het vaandel.
De Wet Beroepen Individuele Gezondheidszorg (BIG) waarborgt de kwaliteit binnen de fysiotherapie. Hierin is geregeld dat de fysiotherapeut bevoegd is om zelfstandig een cliënt in behandeling te nemen.
Alle fysiotherapeuten zijn ingeschreven in het centraal kwaliteitsregister (CKR) van het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF). In dit register zijn fysiotherapeuten opgenomen die voldoen aan de door het KNGF gestelde kwaliteitseisen. Eén van de eisen is het behalen van studiepunten. De deskundigheidsbevordering kan in drie verschillende onderdelen in het CKR plaatsvinden, namelijk het vakinhoudelijk deel, het kwaliteitsdeel of het basisdeel. Scholingsactiviteiten, kennisnetwerken en beleidsmatige deskundigheidbevordering zijn verschillende onderdelen hiervan.
TOCH EEN KLACHT?
Wij hopen natuurlijk nooit dat het zover komt, maar het kan gebeuren dat je niet tevreden bent. Zelfs zo ontevreden dat je een klacht wilt indienen. Fysiotherapie Mobilé Winschoten is aangesloten bij het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF). www.kngf.nl
Deze beroepsorganisatie heeft een onafhankelijke klachtenfunctionaris waar klachten over een fysiotherapeut kunnen worden ingediend. De behandeling van de klacht is gratis, tenzij je bijstand in de vorm van bijvoorbeeld een advocaat inschakelt.
Download hier het Meldingsformulier klachten van de KNGF www.www.defysiotherapeut.com/binaries/content/assets/kngf/onbeveiligd/praktijkvoering/de-praktijk/meldformulier-klachten.pdf